ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ

Δάφνη, 13 Οκτωβρίου 2014
Αρ. Πρωτ.: 29/2014

ΠΡΟΣ : ΤΗ ΝΟΜΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΘΕΜΑ : ΥΠΟΜΝΗΜΑ
1. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Η «Πανελλήνια Ομοσπονδία Προπονητών Αθλημάτων» (ΠΟΠΑ), ιδρύθηκε το 2010, ως μία προσπάθεια να οργανωθεί και να συντονιστεί η δράση των προπονητών όλων των αθλημάτων, στη βάση των κοινών τους προβλημάτων. Μέλη της είναι οι σύνδεσμοι προπονητών από Ιστιοπλοΐα, Κολύμβηση, Άρση Βαρών, Κανό - Καγιάκ, Μπάντμιντον, Ξιφασκία, Ποδηλασία, Πυγμαχία, Σκι (βουνού και θαλάσσιο), Τένις, Τοξοβολία και Αθλητών ΑμΕΑ.

Σε συνέχεια της πρόσκλησης που μας απευθύνατε, η ΠΟΠΑ, καταθέτει μια σειρά προτάσεων επί σημαντικών ζητημάτων, στα οποία θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξουν νομοθετικές παρεμβάσεις. Γνώμονας των προτάσεών μας και υψίστης σημασίας για την θετική εξέλιξη πολλών ζητημάτων του αθλητισμού, αποτελεί ΚΑΙ η παροχή της δυνατότητας ν’ ακούγεται «Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ». Ο Προπονητής είναι το πρόσωπο, επάνω στο οποίο εδράζεται η ύπαρξη του αθλητισμού και αυτό είναι ένα γεγονός που τείνει να λησμονείται συστηματικά από τους αθλητικούς φορείς. Όπως δεν νοείται η ύπαρξη και λειτουργία σχολείων χωρίς δασκάλους και καθηγητές, κατά τον ίδιο τρόπο δεν νοείται αθλητισμός χωρίς προπονητές. Δεν νοείται να λαμβάνονται αποφάσεις για τους προπονητές, χωρίς να τους παρέχεται η δυνατότητα να εκφράζουν τις απόψεις τους σε μόνιμη βάση. Εκ της φύσεως του επαγγέλματός του, ο προπονητής δεν ασχολείται μόνο με την σύνταξη και εφαρμογή προπονητικών προγραμμάτων αλλά, και με πλήθος άλλων αντικειμένων που επηρεάζουν και αφορούν στο επάγγελμά του. Άρα, η γνώμη του έχει (πρέπει να έχει) βαρύνουσα σημασία και μπορεί να συμβάλλει στη λήψη σωστών αποφάσεων

Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε, επιβεβλημένο, ο προπονητής να συμμετέχει στη διαδικασία λήψεως αποφάσεων στο χώρο του αθλητισμού!

2. ΠΕΔΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ - ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
2.1 ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ – ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ

Σήμερα υπάρχουν χιλιάδες προπονητές, οι οποίοι εργάζονται σε διάφορα αθλήματα και σωματεία ή ομοσπονδίες και δεν αμείβονται τακτικά. Πολλοί από αυτούς παίρνουν αμοιβές ως οδοιπορικά, δεν έχουν ασφάλιση, δεν έχουν συμβόλαια και πρέπει να αρκούνται σε ότι τους παρέχεται. Επίσης, σε όλα τα αθλήματα εργάζονται ως προπονητές άτομα που στερούνται παντελώς των νομίμων προ απαιτουμένων προς τούτο, δηλαδή άδεια ασκήσεως επαγγέλματος προπονητού. Δεδομένης της παρούσης καταστάσεως που επικρατεί στον εργασιακό χώρο των προπονητών, πρέπει κατά τη γνώμη μας:

Α) να προσδιοριστεί ακριβώς το εργασιακό καθεστώς των προπονητών, και
Β) να οριστεί συγκεκριμένος τρόπος ελέγχου νομιμότητας των προπονητών που εργάζονται στα αθλητικά σωματεία και τις Εθνικές ομάδες.

Συγκεκριμένα, προκειμένου οι προπονητές ν’ αποτελέσουν μέρος της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας μας, επιβάλλεται :
α) να έχουν δικαίωμα στην εργασία υπό καθεστώς ελάχιστου ορίου αμοιβής ανά κατηγορία προπονητών, ταυτόχρονα με την υποχρεωτική σύναψη συμβάσεων, όπως προβλέπεται στο άρθρο 31 παρ. 6 του ν. 2725/1999 συμβόλαια εργασίας
β) να έχουν οπωσδήποτε δικαίωμα στην ασφάλιση και
γ) να έχουν οπωσδήποτε δικαίωμα στην συνταξιοδότηση.

2.2 ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Σε συνέχεια του προηγουμένου ζητήματος, και για να διασφαλιστεί ότι εργασία θα βρίσκουν μόνον οι νόμιμοι προπονητές (κάτοχοι αδείας ασκήσεως επαγγέλματος), επιβάλλεται να υπάρξει, επιτέλους, έλεγχος και, συνεπώς, και εφαρμογή ποινών στους παραβάτες (απασχολούμενοι ως προπονητές χωρίς να διαθέτουν τα απαιτούμενα προς τούτο προσόντα, σωματεία, ομοσπονδίες).

Γι’ αυτό, προτείνουμε τον έλεγχο νομιμότητας των προπονητών των σωματείων να τον αναλάβει η ΠΟΠΑ, με την σύσταση διμελούς ομάδας ελέγχου, που θα αποτελείται από έναν εκπρόσωπό της κι’ έναν εκπρόσωπο από τον Σύνδεσμο προπονητών του αθλήματος το οποίο πρόκειται να ελεγχθεί. Την όποια παράβαση, δηλαδή απασχόληση προπονητού μη κατόχου αδείας ασκήσεως επαγγέλματος και ταυτότητας προπονητού, θα την αναφέρει η επιτροπή στο τμήμα σωματείων και γυμναστηρίων της ΓΓΑ, ώστε να επιβάλλονται οι κυρώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 8 και της παραγράφου 6 του άρθρου 50 του ν. 2725/1999.

Από την ίδια επιτροπή θα ελέγχονται και οι προπονητές των σωματείων που μετέχουν στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα.

2.3 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΙΑΚΡΙΤΩΝ ΡΟΛΩΝ - ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ

Η νομοθετική παρέμβαση οφείλει, ανταποκρινόμενη στη σημερινή πραγματικότητα στην παροχή υπηρεσιών στον αθλητισμό και στις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν, να περιγράψει και να κατοχυρώσει τις διακριτές μορφές παροχής υπηρεσιών ως εξής:

Α) Προπονητής:
  1. Προπονητής νοείται το πρόσωπο το οποίο έχει αποκτήσει σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την αθλητική προετοιμασία, εκπαίδευση, επιμόρφωση και καθοδήγηση αθλητών, κάθε επιπέδου και ηλικίας, παρέχοντας τις επαγγελματικές του υπηρεσίες σε αθλητικά σωματεία, τοπικές ενώσεις αυτών ή αθλητικές ομάδες, αθλητικές ομοσπονδίες, με σκοπό την προετοιμασία και συμμετοχή των αθλητών τους σε κάθε είδους αγωνιστικές δραστηριότητες του οικείου αθλήματος.
  2. Το επάγγελμα του προπονητή στην Ελλάδα νομιμοποιούνται να το ασκήσουν όσοι είναι κάτοχοι άδειας άσκησης επαγγέλματος που χορηγείται από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού μετά την υποβολή αναγγελίας άσκησης του επαγγέλματος από τον ενδιαφερόμενο και την εγγραφή του στο ειδικό αρχείο προπονητών. Η απόφαση χορήγησης κοινοποιείται στην οικεία αθλητική ομοσπονδία.
  3. Οι νόμιμα ασκούντες το επάγγελμα του προπονητή στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 1 και 2 και 136 παρ.5 του ν.2725/99, όπως ισχύει υπάγονται στις ειδικές διατάξεις των υφιστάμενων κανονισμών προπονητών ανάλογα με το άθλημα για το οποίο προσφέρουν τις ειδικές τους υπηρεσίες.
  4. Κάθε προπονητής συμβάλλεται υποχρεωτικά εγγράφως με τον αθλητικό φορέα στον οποίο παρέχει τις υπηρεσίες του με πλήρη, μερική ή περιοδική απασχόληση εξαρτημένης εργασίας ή παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών. Η σχετική σύμβαση για να είναι έγκυρη απαιτείται να κατατεθεί στην αρμοδία ΔΟΥ.
  5. Προπονητή έχουν υποχρέωση να απασχολούν για την προπόνηση των αθλητών τους ή την εκμάθηση αθλήματος στις αθλητικές ακαδημίες :
    α) οι αθλητικές ομοσπονδίες και οι αθλητικές ενώσεις
    β) οι αθλητικές ανώνυμες εταιρείες και τα τμήματα αμειβομένων αθλητών
    γ) τα αθλητικά σωματεία τα οποία καλλιεργούν Ολυμπιακό άθλημα
    δ) τα αθλητικά σωματεία τα οποία λειτουργούν και διοργανώνουν σχολές εκμάθησης οποιουδήποτε αναγνωρισμένου ή μη αθλήματος σε μη αθλητές τους ανεξάρτητα αν για τη παροχή αυτή καταβάλλονται ή όχι δίδακτρα,
    ε) τα αθλητικά σωματεία που καλλιεργούν ατομικό άθλημα, μη Ολυμπιακό, και έχουν αθλητές στη δύναμή τους ηλικίας κάτω των 18 ετών..
  6. Η επίλυση εργασιακών διαφορών των προπονητών κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους ανάγεται στην αρμοδιότητα του ΑΣΕΑΔ, με σκοπό την ταχεία επίλυσή της.
Β) Εκπαιδευτής:

Εκπαιδευτής είναι το φυσικό πρόσωπο το οποίο έχει αποκτήσει σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (να δημιουργηθεί πλαίσιο) τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την εκμάθηση αθλήματος αναγνωρισμένου ή μη σε πρόσωπα τα οποία δεν φέρουν την ιδιότητα του αθλητή, παρέχοντας τις υπηρεσίες του ως αυτοαπασχολούμενος ή ως εργαζόμενος φορέα - πάροχου εκμάθησης αθλήματος.

2.4 ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ «PERSONAL TRAINING»

Είναι αναγκαίο για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών σε ασκούμενους από δασκάλους / εκπαιδευτές αθλημάτων, που εργάζονται στον τομέα του αθλητικού τουρισμού, να υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία εξετάσεών τους, πιστοποίησής τους και εντάξεώς τους σ’ επαγγελματικό φορέα για την καταγραφή και τον έλεγχό τους. Καθώς τ’ αθλήματα που διδάσκουν οι δάσκαλοι / εκπαιδευτές, έχουν σημαντικό βαθμό επικινδυνότητας (π.χ αναρρίχηση, θαλάσσιο σκι, σκι βουνού, κανό - καγιάκ σε ποτάμι κ.α. – τα παραδείγματα ατυχημάτων κατά την άσκηση τέτοιων δραστηριοτήτων είναι δυστυχώς πολυάριθμα), πρέπει οι άνθρωποι αυτοί να διαθέτουν πιστοποιημένες γνώσεις, οι οποίες να εξασφαλίζουν την παροχή υπηρεσιών με υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Μια ακόμη μεγάλη πληγή για το χώρο του αθλητισμού, αλλά και των ιδιωτικών γυμναστηρίων, αποτελούν άτομα που παρουσιάζονται και εργάζονται σαν προπονητές ή personal trainers, χωρίς να κατέχουν κάποιο τίτλο σπουδών ή κάποια πιστοποίηση από αρμόδιο φορέα, θέτοντας σε μεγάλο κίνδυνο αθλητές και γυμναζόμενους. Για την εξάλειψη τέτοιων φαινομένων, είναι απολύτως απαραίτητος ο νομοθετικός καθορισμός των απαραίτητων προσόντων και γνώσεων, καθώς και της διαδικασίας πιστοποίησής τους για όσους πρόκειται να εργασθούν σε αυτούς τους χώρους, ώστε να εξασφαλισθεί η υγεία αθλητών και προς τους οποίους παρέχουν τις υπηρεσίες τους.

2.5 ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΑΘΛΗΤΩΝ - (ΑΡΘΡΟ 31, ΠΑΡ. 5 ΠΕΡ. δ) ΤΟΥ Ν. 2725/1999

Στο άρθρο 31 (Προπονητής), παράγραφος 5 περ. δ) αναφέρεται: «Προπονητή, σύμφωνα με τα παραπάνω, έχουν υποχρέωση να απασχολούν: τα αθλητικά σωματεία που καλλιεργούν ατομικό άθλημα και έχουν αθλητές στη δύναμή τους ηλικίας κάτω των δεκαοχτώ (18) ετών».

Η άποψή μας είναι ότι ο νόμος πρέπει να ορίζει ρητά πως τα σωματεία που καλλιεργούν ατομικό άθλημα, πρέπει ν’ απασχολούν προπονητή ανεξαρτήτως της ηλικίας των αθλητών, όπως υπονοείται στο ίδιο άρθρο και στην περ. γ) σχετικά με τα σωματεία που καλλιεργούν ομαδικά αθλήματα. Η προπονητική διαδικασία, μόνο υπό την επίβλεψη νόμιμου προπονητή μπορεί να πραγματοποιηθεί, ως του μόνου ειδικού που δύναται να εγγυηθεί τη σωστή και ασφαλή αθλητική προετοιμασία των αθλητών όλων των αθλημάτων και όλων των ηλικιών!

2.6 ΣΧΟΛΕΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ

Η ΠΟΠΑ, είχε προτείνει την ίδρυση της «Εθνικής Σχολής Προπονητών» ως σχολής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχοντας ως πρότυπο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των ΤΕΦΑΑ, αλλά με εξειδίκευση σε κάθε άθλημα. Σε αυτή θα φοιτούσαν κατόπιν εξετάσεων αθλητές αλλά και απόφοιτοι από τα ΤΕΦΑΑ.

Οι παρούσες, όμως, οικονομικές δυνατότητες της χώρας, μάς επιβάλλουν να επεξεργαστούμε μια εναλλακτική πρόταση. Οι βασικές αρχές της είναι:

α) αναβάθμιση του επιπέδου παρεχομένων γνώσεων,
β) λειτουργία σχολών εφόσον υπάρχει διαπιστωμένη ανάγκη για νέους προπονητές, που θα καλύπτουν υπάρχουσες πραγματικές απαιτήσεις,
γ) οι σχολές θα έχουν συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών και συγκεκριμένη διδακτική ύλη,
δ) θα έχουν χρονική διάρκεια που θα παρέχει τη δυνατότητα σωστής και ολοκληρωμένης παροχής γνώσεων,
ε) πρακτική εξάσκηση,
στ) αξιόπιστες εξετάσεις και
ζ) κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Οι σχολές πρέπει να ιδρύονται από την ΓΓΑ και να εποπτεύονται από επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους της ΓΓΑ, της οικείας ομοσπονδίας και της ΠΟΠΑ. Σχετικά με το ζήτημα αυτό, η παρ. 6 του άρθρου 136 του ν. 2725/1999, όπως τροποποιήθηκε ( «. Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού μπορεί με απόφασή της, κατόπιν αιτήματος και με δαπάνη της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας, να ιδρύει περιοδικές Σχολές Προπονητών. Με την ίδια απόφαση ρυθμίζονται τα θέματα λειτουργίας κάθε σχολής, των προσόντων των υποψηφίων, του εκπαιδευτικού προσωπικού και κάθε άλλο συναφές θέμα. Στην απόφαση αυτή καθορίζεται επίσης υποχρεωτικά:
α) το χρηματικό ποσό για τα συνολικά δίδακτρα φοίτησης εκάστου υποψηφίου που δε μπορεί να υπερβεί κατ' ανώτατο όριο τα 250,00 ευρώ, καταβαλλόμενα ανταποδοτικά από κάθε υποψήφιο και
β) η ελάχιστη χρονική διάρκεια σπουδών, καθώς και οι συνολικές ώρες υποχρεωτικής παρακολούθησης των μαθημάτων της σχολής για κάθε υποψήφιο, που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να είναι λιγότερες του 95% των συνολικών ωρών διδασκαλίας για κάθε περίοδο.

Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού ελέγχει τα διπλώματα των περιοδικών Σχολών Προπονητών ως προς τη νομιμότητά τους, δύναται δε να ορίζει ομάδα εργασίας έργο της οποίας θα είναι η παρακολούθηση της πιστής τήρησης των όρων λειτουργίας της σχολής, όπως αυτοί καθορίζονται με την απόφαση λειτουργίας της. Στα μέλη των ομάδων αυτών δεν καταβάλλεται αποζημίωση.») με την παρ. 2 του άρθρου 78 του ν. 4170/2013 (ΦΕΚ Α' 163/12.07.2013) και ισχύει σήμερα, οφείλει να τροποποιηθεί, καθώς η λειτουργία των «περιοδικών Σχολών Προπονητών» τις οποίες η εν λόγω διάταξη προβλέπει, έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 31 του ν. 2725/1999 και τις προϋποθέσεις χορήγησης της ειδικής άδειας άσκησης του επαγγέλματος του προπονητή, επιτρέποντας στην ουσία σε κάθε ομοσπονδία να θέτει τα δικά της κριτήρια για την επιλογή και την εισαγωγή υποψηφίων στις Σχολές αυτές, χωρίς να υπόκειται σε κανέναν έλεγχο.

Εναλλακτικά προτείνουμε η σχολές προπονητών, να ανατεθούν στο Υπουργείο Παιδείας, αφού :
Α) πρόκειται για εκπαιδευτική διαδικασία, και
Β) οι ομοσπονδίες και η ΓΓΑ δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση εκπαιδευτικούς φορείς. Επισήμανση: Υπάρχουν αθλήματα, που δεν έχουν ειδικότητα στα ΤΕΦΑΑ.

Συνεπώς, είναι αναγκαίο οι προπονητές των αθλημάτων αυτών ν’ αναδεικνύονται από τις Σχολές Προπονητών, στη βάση όμως κριτηρίων που θα προβλέπονται εκ των προτέρων και θα αφορούν, αφενός, στην είσοδο των υποψηφίων στις Σχολές, και αφετέρου, στον έλεγχο και την πιστοποίηση των απαιτούμενων γνώσεων. Απαραίτητη, βεβαίως, είναι η συνεχής επιμόρφωση προπονητών, μέσω σεμιναρίων, τα οποία θα γίνονται κάθε δύο χρόνια είτε από την ΓΓΑ, είτε από την ΠΟΠΑ. Αυτή η διαδικασία προτείνουμε να ισχύει και ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ανανέωση της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος των προπονητών.

2.7 ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ

Σε συνέχεια των παραπάνω διαπιστώσεων, η ΠΟΠΑ είναι διατεθειμένη να καταθέσει τις αναλυτικές προτάσεις της για την θέσπιση ενός ενιαίου κανονισμού, ο οποίος θα ορίζει τα γενικά θέματα που αφορούν τους προπονητές, δηλαδή:

1. προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος προπονητή,
2. τυπικά προσόντα,
3. κατηγορίες,
4. απασχόληση,
5. δελτίο ταυτότητας προπονητή,
6. υποχρεώσεις αθλητικών σωματείων για πρόσληψη προπονητή,
7. όροι πρόσληψης αλλοδαπού προπονητή
8. ασυμβίβαστα άσκησης επαγγέλματος προπονητή
9. έλεγχος καταλληλότητας προπονητών

Επίσης, ο κανονισμός προπονητών θα ορίζει ότι πρέπει να ισχύει επί θεμάτων που αφορούν ειδικές απαιτήσεις του κάθε αθλήματος. Δεν θα αναφερθούμε εδώ σε σχετικές λεπτομέρειες. Τα ζήτημα των ειδικών απαιτήσεων κάθε αθλήματος, θα πρέπει να εξετάσει η νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Γ.Γ.Α.

Τονίζουμε και πάλι ότι υψίστης σημασίας ζητήματα αποτελούν:

1. Ο έλεγχος εφαρμογής των οριζομένων στον κανονισμό προπονητών, από ομάδες ελέγχου.
2. Οι ποινές μη συμμόρφωσης με τα οριζόμενα στον κανονισμό προπονητών ώστε να επιτύχει η εφαρμογή του κανονισμού.

3. ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
3.1 ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

Για την επιλογή των προπονητών των εθνικών ομάδων, πρέπει να έχουν λόγο και οι προπονητές του κάθε αθλήματος. Δεν νοείται επιλογή προπονητών εθνικών ομάδων, χωρίς την γνώμη των συναδέλφων τους. Στη διαδικασία επιλογής πρέπει:

α) να έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν ως υποψήφιοι όσοι προπονητές το επιθυμούν
β) να ορίζονται τα προσόντα που θα πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι
γ) η επιλογή να γίνεται από επιτροπή που θα αποτελείται από εκπροσώπους της οικείας ομοσπονδίας, της Γ.Γ.Α. και των προπονητών του αθλήματος ή του συνδέσμου των προπονητών του αθλήματος.

Με τον τρόπο αυτό, θα υπάρξει μια διαφανής, έγκυρη, αξιόπιστη και αντικειμενική διαδικασία επιλογής των ικανοτέρων.

3.2 ΕΥΕΡΓΕΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ

Όσον αφορά τα ευεργετήματα που προβλέπονται για τους αθλητές που επιτυγχάνουν εξαιρετικές αγωνιστικές διακρίσεις, αυτά θα πρέπει να ισχύουν ακριβώς τα ίδια και για τους προπονητές, γιατί ο προπονητής σχεδιάζει και έχει την ευθύνη της προετοιμασίας του αθλητή, ζει με τον αθλητή και η όποια επιτυχία έχει αρχιτέκτονα τον προπονητή. Ως εκ τούτου, πρέπει ν’ απολαμβάνουν των ίδιων ευεργετημάτων όπως και οι αθλητές, ώστε να αποκατασταθεί η αδικία εις βάρος τους, να βγει από την αφάνεια ο ρόλος τους, αλλά και ως αναγνώριση της προσφοράς τους στον ελληνικό αθλητισμό. (Τα ευεργετήματα των προπονητών, δεν είναι αναγκαίο να είναι οικονομικής φύσεως).

3.3 ΕΛΕΓΧΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΘΛΗΤΩΝ

Για την αποφυγή δυσάρεστων περιστατικών κατά την διάρκεια συμμετοχής εθνικών ομάδων σε διεθνείς διοργανώσεις και πρωτίστως για την διαφύλαξη της ζωής και της υγείας των αθλητών, πρέπει οι αθλητές-μέλη τους, πριν από την αναχώρησή τους για την συμμετοχή τους σε αυτές, να περνούν από πλήρη ιατρικό έλεγχο και να διαπιστώνεται η άριστη κατάσταση της υγείας τους. Περιστατικό όπως εκείνο του θανάτου του πρωταθλητή του κανό, Ανδρέα Κιλιγκαρίδη, τον Μάιο του 2013 κατά την διάρκεια αγώνων στην Πολωνία, δεν πρέπει να επιτρέψει το ελληνικό κράτος να επαναληφθεί!

3.4 ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΔΙΕΓΕΡΣΗΣ (ΑΝΤΙΝΤΟΠΙΝΓΚ) ΑΘΛΗΤΩΝ

Με στόχο και πάλι την διαφύλαξη της υγείας των αθλητών μας αλλά και της αξιοπρέπειας του αθλητισμού μας, θεωρούμε απαραίτητο τον έλεγχο για την χρήση απαγορευμένων ουσιών όλων των αθλητών των εθνικών μας ομάδων πριν από κάθε συμμετοχή σε διεθνείς διοργανώσεις. Η ΠΟΠΑ επισημαίνει, ότι δεν γίνονται οι απαραίτητοι, αριθμητικά, έλεγχοι, λόγω ελλείψεως χρημάτων. Οι έλεγχοι θα μπορούν να γίνονται από το προσωπικό του ΕΚΑΕ και του ΕΣΚΑΝ.

3.5 ΣΥΝΟΔΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ

Δεν θα πρέπει να εγκρίνεται σε καμία περίπτωση η αναχώρηση αποστολής εθνικής ομάδος, για την συμμετοχή σε διεθνείς διοργανώσεις εντός και εκτός Ελλάδος, αλλά και σε κοινόβιο προετοιμασίας, χωρίς τη συνοδεία :

1. αρχηγού αποστολής,
2. ιατρού και
3. νόμιμου προπονητή.

Αυτοί είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια, την υγεία και τη σωστή λειτουργία μιας αποστολής.

3.6 ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΓΓΑ

Η μέχρι σήμερα πρακτική, έχει κάνει προφανή την ανάγκη ν’ αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας της ΓΓΑ από εποπτικός σ’ ελεγκτικό των αθλητικών Ομοσπονδιών. Πρέπει, δηλαδή, η ΓΓΑ να ελέγχει την λειτουργία των Ομοσπονδιών, ώστε αυτές να μην λειτουργούν με το «έτσι θέλω» των επικεφαλής τους, αλλά να ελέγχεται ο τρόπος λειτουργίας τους βάσει των νόμων και των κανονισμών και να επιβάλλονται συγκεκριμένες ποινές σε κάθε παράβαση, ώστε οι νόμοι και οι κανονισμοί να εκπληρώνουν τους σκοπούς για τους οποίους δημιουργήθηκαν. Ο έλεγχος των ομοσπονδιών από την ΓΓΑ, εδράζεται στο θεμελιώδες γεγονός της κρατικής χρηματοδότησης, δεν νοείται απλή εποπτεία αλλά πλήρης και ενδελεχής έλεγχος επί του πραγματικού όλων των επιχορηγούμενων ομοσπονδιών. Όποιες εκ των ομοσπονδιών επιθυμούν να επικαλεσθούν το «αυτοδιοίκητο», ας επιλέξουν την αυτοχρηματοδότηση και όχι την ενίσχυση από το δημόσιο χρήμα των Ελλήνων φορολογουμένων. Τέλος, ας αναλογισθεί η πολιτεία και οι νομοθέτες, την νοσηρή κατάσταση η οποία επικρατεί, λόγω της κείμενης νομοθεσίας εφ' ενός, και λόγω της μη εφαρμογής της νομοθεσίας αφ' ετέρου, σε άλλες περιπτώσεις, επί του συγκεκριμένου θέματος.

Για το ΔΣ της ΠΟΠΑ 

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Δ. ΒΙΛΛΙΩΤΗΣ

  ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Κ. ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ

 6972391087

  6973828463